Wpisanie do rejestru wyborców daje możliwość głosowania w miejscu Twojego zamieszkania lub przebywania i dotyczy wszystkich wyborów/referendów, nie jest wpisem jednorazowym (tylko do najbliższych wyborów).
Wniosek o wpisanie do rejestru można składać przez cały rok, najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania - w godzinach pracy Urzędu.
Można wpisać się do rejestru wyborców w gminie Baranów, jeżeli:
Należy pamiętać, że można być wpisanym tylko do jednego rejestru!
Aby wpisać się do rejestru wyborców należy przygotować:
dowód osobisty lub paszport (oryginał do wglądu, dodatkowo kserokopia);
wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
Decyzję o wpisaniu do rejestru wyborców zostanie wydana jeśli wykazane zostanie, że zamieszkuje się na stałe pod określonym adresem w gm. Baranów. W tym celu Urząd może wymagać przedstawienia dodatkowego dokumentu, który to potwierdzi np. akt notarialny, umowa najmu mieszkania, oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym jest się zamieszkałym oraz innych dokumentów potwierdzających związki z gm. Baranów np. umowa o pracę lub zaświadczenia o zatrudnieniu lub oświadczenia z organizacji społecznych, stowarzyszeń itp.
Urząd Gminy w Baranowie
ul. Armii Krajowej 87, 96-314 Baranów
Wniosek można złożyć osobiście w urzędzie lub przez internet - profil zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.
Wpis do rejestru jest bezpłatny.
Decyzja zostanie wydana w ciągu 3 dni od złożenia wniosku.
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2018 poz.754 t.j.)
Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczypospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2017 r. poz.1316 t.j.)
Do sądu rejonowego za pośrednictwem Wójta Gminy Baranów. Termin na złożenie skargi – 3 dni.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Baranów pow. grodziski